Mniej entuzjastycznie o różnorodności
6 października 2014, 12:23Psychologowie z Uniwersytetu Kalifornijskiego z Los Angeles (UCLA) przeprowadzili badania, z których wynika, że im bliżej jesteśmy momentu, w którym biali przestaną być większością mieszkańców USA, tym bardziej w grupie tej spada poparcie dla wielokulturowości.
Wzrost ekonomiczny napędza wymieranie języków
3 września 2014, 11:00Najnowsze badanie pokazuje, że wzrost ekonomiczny jest głównym czynnikiem napędzającym wymieranie mniejszościowych języków. Ich ochrona powinna się koncentrować na najbardziej rozwiniętych krajach, gdzie języki znikają najszybciej - przekonują naukowcy z Uniwersytetu w Cambridge.
Picie słodzonych napojów w okresie dojrzewania źle wpływa na pamięć
31 lipca 2014, 06:20Codzienne spożywanie w okresie dojrzewania napojów słodzonych syropem kukurydzianym o wysokiej zawartości fruktozy lub sacharozą może niekorzystnie wpływać na zdolność uczenia się i zapamiętywanie informacji.
Międzypokoleniowe uczenie strachu via zapach
29 lipca 2014, 13:23Matki przekazują dzieciom swe lęki za pośrednictwem zapachu - twierdzi dr Jacek Debiec ze Szkoły Medycznej Uniwersytetu Michigan.
Pies nie wie, że jego właściciel nie widzi
3 lipca 2014, 14:31Psy będące przewodnikami osób niewidomych wypełniają wiele zadań. Pytanie jednak, czy wiedzą, z jakiego powodu to robią, czyli czy zdają sobie sprawę z tego, że ich właściciel nie widzi? Okazuje się, że nie...
Pajęczy ratunek dla pszczół?
4 czerwca 2014, 13:39Nowy bioinsektycyd, stworzony z połączenia toksyny z jadu australijskiego pająka z rodziny Atracinae oraz lektyny z przebiśniegu, zabija wiele kluczowych szkodników upraw, nie szkodząc przy tym pszczołom.
Nauka 2. języka spowalnia starzenie mózgu
3 czerwca 2014, 10:14Ludzie, którzy są dwujęzyczni, z większym prawdopodobieństwem zachowują sprawność intelektualną jako seniorzy. Co istotne, nauka drugiego języka wywiera pozytywny wpływ na mózg nawet wtedy, kiedy podejmuje się ją już w dorosłości.
Dekoracje rozpraszają uczniów
28 maja 2014, 12:37Naukowcy z Carnegie Mellon University poinformowali, że bogato ozdobione klasy w szkołach rozpraszają uwagę dzieci i powodują, że gorzej się one uczą. Anna V. Fisher, Karrie E. Godwin i Howard Seltman badali, w jaki sposób ozdobione ściany w klasach wpływają na skupienie się dzieci i ich zdolność do nauczenia się
Białko powiązane z autyzmem jest też ważne dla uzależnienia
12 maja 2014, 12:26Naukowcy z McLean Hospital odkryli, że gen kluczowy dla prawidłowego rozwoju mózgu i powiązany wcześniej z zaburzeniami ze spektrum autyzmu odgrywa kluczową rolę w zachowaniach związanych z uzależnieniem.
Koza szybko się uczy i długo pamięta
26 marca 2014, 11:36Zdaniem naukowców z londyńskiego Queen Mary University, kozy szybko uczą się skomplikowanych czynności i pamiętają je po 10 miesiącach. To może wyjaśniać zdolność tych zwierząt do przetrwania w surowym środowisku.